IT

Jakie rozwiązania IT sprawdzą się w kasynie?

Jakie rozwiązania IT sprawdzą się w kasynie?

Hazard to kwestia, wzbudzająca wiele kontrowersji. Zwykle kojarzony z bankructwem, oszustwem i uzależnieniem nie wywołuje zwykle zbyt wielu pozytywnych emocji. Jednak duża część społeczeństwa nawet nie zdaje sobie sprawy, że kasyno to nie tylko karty, ruletka czy automaty. W celu ulepszenia prosperowania instytucji właściciele wdrażają pewne procesy, które nie mają zazwyczaj niczego wspólnego z samym hazardem. Reklamy, strony internetowe, często nawet można spotkać się z odpowiednikami kasyn naziemnych w wersji online. Wszystko to jest spowodowane ciągłym wzrostem zainteresowania hazardem, więc właściciele są zmuszeni podejmować rozmaite kroki, które ułatwią im utrzymanie się na burzliwym rynku.

Co sprawia problem w procesie promowania kasyna?

Reklamowanie gier hazardowych jest niestety zabroniona w Polsce. Wynika to ze względu regulacji prawnych, które nie mają żadnych wyjątków, bez względu na odbiorców, przyjemną tematykę lub nawet oferowanie prostej drogi do wygranej. W godzinach od 6 do 22 nie jest dozwolone również zachęcanie do gry w środkach masowego przekazu takich jak radio, telewizja, teatry, a nawet kino. Jedyną dopuszczalną możliwość posiadają firmy bukmacherskie, które jeżeli sponsorują wydarzenie sportowe, bądź któregokolwiek z zawodników mają prawo do umieszczania swoich reklam oraz bilbordów w miejscu spotkania. Pomimo tego, nadal niedopuszczalna jest na przykład namowa do grania za wyższe stawki, które rzekomo mają zwiększyć szansę na wygraną, nawiązywanie do typowania za pomocą wypoczynku, atrakcyjności seksualnej, sukcesów oraz pracy, czy nawet nauki. Sporadyczna gra bukmacherska również nie może być przedstawiana jako coś, co ma negatywny wpływ na własne finanse oraz inne, kluczowe kwestie życia ludzkiego.

Od roku 2017 jednak do środków masowego przekazu dopuszczone są reklamy, które dotyczą tylko i wyłącznie zakładów wzajemnych. Oczywiście ich transmisja nie może odbywać się we wcześniej wspomnianych godzinach 6-22, jednak pora nocna obfituje w tego typu przerwy między programami. Czas trwania reklam bukmacherskich nie posiada ograniczeń, jeśli dana firma jest sponsorem imprez sportowych, lub jedynie zawodników, którzy biorą udział w konkretnym meczu lub wydarzeniu. Ze względu na regulacje prawne, reklamy zakładów koniecznie muszą spełnić pewne warunki, aby być transmitowanymi. Reklamy są bezwzględnie odrzucane jeśli brakuje w nich informacji między innymi o pozwoleniu na urządzanie zakładów, konsekwencji, które płyną z uczestniczenia w nielegalnych grach hazardowych jak i również o ryzyku uzależnienia. Obowiązkowo nie mogą także zachęcać do hazardu, oraz promować go jako rozwiązanie dla problemów finansowych czy osobistych.

Krótka historia stworzyciela najpopularniejszego systemu ochrony dla kasyn

Jeff Jonas to człowiek, o którego istnieniu większość społeczeństwa zapewne nie ma nawet pojęcia. Inżynier, szef grupy badawczej Entity Analyctic Solutions w IBM do roku 2005 zajmował się zabezpieczaniem kasyn, dzięki systemowi NORA, a dokładniej Non-Obvious Relationship Awareness. Jest to technologa pozwalająca ujawnić na przykład związki oraz relacje między graczami a krupierami, które wykorzystywane są najczęściej do oszustw w kasynach. Mężczyzna wciąż działa w Las Vegas, jednak aktualnie swoje umiejętności i technologię wykorzystuje do zapewniania bezpieczeństwa narodowego, oraz również w bankowości. System ten został wynaleziony przez Jeffa Jonasa w roku 1983, w niedługim czasie zyskał ogromną popularność i szybko zaczął być używany jako główny system bezpieczeństwa dużej grupy kasyn. NORA jest w stanie na przykład wykryć, czy wybrana osoba uczęszczała do tego samego baru, w którym można było spotkać notowanego kryminalistę. Wciąż aktualny system wprowadza nieustannie nowe dane, przez co rezultaty jego działania są świeżej daty.

Kiedy w 1990 roku Jeff Jonas przybył do Las Vegas, poznał pewnego człowieka, który zajmował się oszustwami głównie na kasynach. Wtedy wszystko się zaczęło. Oszust pokazał mu wszystkie swoje przebrania, oraz sposoby, jakich używa do zgarniania fortuny na swoim krętactwie. Zachęciło to Jonasa do niemal 15 lat pracy nad technologiami, pozwalającymi na przykład rozpoznać twarz, oraz innych, które do tej pory używane są w wielu kasynach światowej sławy. Pomimo ogromnego ryzyka, które napotykają właściciele kasyn, mając do czynienia z oszustami, nadal nie są chętni do stosowania wyrafinowanych sposobów ochrony. Spowodowane jest to wyłącznie wysoką ceną tych środków technologicznych, jednak kiedy w grę wchodzą wysokie sumy, niejedno kasyno pokusi się na tego typu inwestycję. Głównie środki ochrony wdrażane są w czasie, kiedy gracze wygrywają duże nagrody pieniężne. W historii gier hazardowych miała miejsc niejedna sytuacja, która dała graczom możliwość wygranej w niesprawiedliwy sposób, czemu obecnie ma zapobiegać system monitoringu. W przypadku padnięcia wysokiej wygranej całe nagranie jest sprawdzane, klatka po klatce, przez osoby posiadające nienaganną spostrzegawczość. Jest to jeden ze sposobów, które są obecnie stosowane w orzekaniu o oszustwie, bądź sprawiedliwej wygranej.

Reklamowanie kasyna w Internecie

Ze względu na utrudnione reklamowanie kasyn poprzez środki masowego przekazu właściciele musieli znaleźć inną alternatywę, która mogłaby pomóc w zwiększeniu popularności. Jako całkowicie legalna reklama stosowane są strony internetowe. Każda ze stron kasyn, jak i również ich odpowiedników online umożliwia przyciągnięcie nowych klientów. Internet jako nieodłączna część życia niemal każdego człowieka w dzisiejszym społeczeństwie pozwala na szybkie wypromowanie swoich produktów, jak i również prowadzonych działalności. Za podstawę witryny uważane są odpowiednie treści na niej umieszczane, oraz przede wszystkim słowa kluczowe. Dzięki zastosowaniu odpowiednich algorytmów witryna może częściej wyświetlać się w wyszukiwarce. Do stworzenia takiej strony często też stosuje się przystosowane do tego aplikacje, darmowe bądź ich płatne wersje. Nie każdy jednak ma rękę do grafiki komputerowej oraz działań w dziedzinie e-commerce, przez co często do stworzenia odpowiedniej strony internetowej zatrudniani są profesjonaliści z działu IT.

Oprócz stron internetowych używanych do promocji można również skorzystać z usług, które będą również zapewniały mobilną wersję strony internetowej na przykład kasyna online z bonusami bez depozytu, darmowymi spinami, szybkimi metodami płatności i olbrzymią kolekcją gier hazardowych. Aby skutecznie spopularyzować swoją witrynę, należy również zadbać o najnowsze rozwiązania technologiczne. Należy pamiętać również o przygotowaniu swego rodzaju forum, lub czatu online, gdzie internauta będzie miał możliwość zadania ewentualnych pytać odnośnie działalności. Dodatkowo, aby zapewnić sobie zaufanie odbiorcy, należy zadbać o sposoby zabezpieczeń. Kolejną ważną kwestią jest także zastosowanie marketingu afiliacyjnego. Kasyna współpracują często z innymi stronami internetowymi, które są niezależne. Jest to dobre rozwiązanie, jeśli legalne działania nie są wspomniane w regulaminie konkretnych witryn. Jednak jest to wyzwanie, ponieważ wymaga niemal idealnego zgrania się treści docelowego partnera z treściami dostępnymi na własnej stronie internetowej. Dokładnie przemyślany plan strony internetowej, jej optymalizacja i cel działania zapewnia nie tylko zatrzymanie potencjalnego odbiorcy, ale również odwiedzenie witryny jej ponownie.